Dag 02 - Min första kärlek

Oj vad svårt, vet inte riktigt vad jag ska räkna som min första kärlek! Såhär i efterhand (om man nu bara ska räkna "verkliga" personer, dvs inte Harry Potter osv ;)) så var det nog en kille i parallellklassen. Namnet inte alls hemligt egentligen, men behöver inte skrivas ut :) Det beror väl också på hur man definierar kärlek, men jag tyckte väl då att jag var "kär" i alla fall.

Jag var sådär superduperkär som man bara kan vara när man är 15 år, ja ni vet. Kände inte ens människan, och man bygger upp en egen bild av hur personen är osv. Ja, det är roligt när man tänker tillbaka. Hans namn finns nog med ett antal gånger i ungdomens dagböcker, och ledde till mycket hjärtesorg under den perioden i livet. För att göra en lång historia kort: efter mycket om och men, hemligheter som uppdagades, alla var kära i alla (värsta dramat) så blev vi vänner. Då när man lärde känna varandra försvann det där med att man var kär, för bilden man byggt upp var ju inte alls den verkliga! Inte för att det var något fel på honom, men det blev inte samma sak :) Kär i kärleken.

Fanns säkert många kärlekar innan denna, men inte någon som satt något direkt spår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0