Dag 04 - Mat, vad gillas & ogillas?

Kan ärligen säga att mat verkligen inte är någon av mina laster. Det är väl mest... äta bör man annars dör man? Tycker allmänt att det är hemskt tråkigt att laga mat (om man inte har fått någon snilleblixt), slipper gärna det och diskar hellre.

Men äter gör jag ju givetvis. Jag är vegetarian, vilket innebär att jag inte äter kött. "Men du äter väl kyckling och fisk i alla fall?!", återigen; nej, jag äter inte kött. Har ingen speciell favoriträtt, men äter gärna pasta.

Att baka däremot! Det gör jag mer än gärna, till och med bara för att det är roligt. Överhuvudtaget så föredrar jag sötsaker över mat (dessvärre...). Ett typexempel är på finlandsbåtarna - man får inte äta sig mätt på mat, det finns ju så många efterrätter som ska få plats! Förlorar i den stunden all min karaktär, tur att den kommer tillbaka när jag är hemma igen.


Kommentarer
Postat av: kim

Haha den bilden väcker minnen ;)

2011-01-23 @ 20:03:24
Postat av: Anna

Härligaste bilden ever! Me like =) Kram

2011-01-27 @ 16:18:35
URL: http://chocchipcookie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0